Ergebnis der Suche (2)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: DEMOCRACY) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE II") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 57 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
11 bis 20
  • Political Parties: Mobilizing Agents

    Unterrichtseinheit mit Online-Video zum Parteiensystem der USA (USA: Annenberg 2019)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Tyranny and the Rule of Law

    In this 10thgrade lesson, students will define tyranny by examining a variety of primary sources: The Republic by Plato, Politics by Aristotle and more (USA: California History-Social Science Project 2020).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Jacksonian Democracy - politische Modernisierung in den USA?

    Dieses Modul möchte den Begriff ʺJacksonian Democracyʺ in der amerikanischen Demokratiegeschichte verorten und zugleich Materialien anbieten, mit denen die Schülerinnen und Schüler die politische Modernisierung in den USA im 19. Jahrhundert analysieren und bewerten können (Landesbildungsserver Baden-W. 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Democracy in Theory and Practice

    The twelve units range from concerns with electoral politics in the U.S. (partly prompted by the election year 2008), to constitutional politics and the founding, to the impact of the media (including the internet) on US democracy, to democratic politics as viewed through and influenced by literature, to the enfranchisement of marginalized groups, and specific policy issues ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1185438" }

  • ’The Prince’ and ’Why Machiavelli Still Matters’

    This New York Times lesson pairs Machiavelli’s ”The Prince” with the Times Opinion article ”Why Machiavelli Still Matters” by John T. Scott and Robert Zaretsky (2014).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1737763" }

  • 'The Prince' and 'Why Machiavelli Still Matters'

    This New York Times lesson pairs Machiavelli's ʺThe Princeʺ with the Times Opinion article ʺWhy Machiavelli Still Mattersʺ by John T. Scott and Robert Zaretsky (2014-20).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Media – Media in use: I would if I could

    The main focus of this unit lies on the ability to work with existing media, to use its possibilities and to know its boundaries (PH Zürich: Living Democracy 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • News Media: The CBS Evening Blog

    Students consider ways the public interacts with the news media, and participate in a blog simulation using current news stories (NYT Lesson Plan 7-05)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267019" }

  • Should the British Monarchy End?

    This lesson explores the history of British monarchy and the debate about whether to end it (TeachableMoment USA 2013-22). 

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1708294" }

  • Just how broken is the Senate?

    Unterrichtsanregungen und Texte zur Problematisierung der Funktionsweise des US-Senats (USA: Teachable Moment 2010-20)

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 Eine Seite vor Zur letzten Seite