Ergebnis der Suche (5)

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: 2005) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen")

Es wurden 53 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
41 bis 50
  • Beispielaufgabe Geschichte bilingual (20. Jahrhundert)

    Voraussetzungen: Außenpolitik der Weimarer Republik vs. nationalsozialistische Außenpolitik und Zweiter Weltkrieg; Weimarer Demokratie vs. nationalsozialistischer Führerstaat; Die weltpolitische Ebene: Von der Bipolarität zur Multipolarität (2005)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2828899" }

  • Women's Lives in Mesopotamia

    Using excerpts from ancient tablets, Lynn Reese, Director of the Women in World History Project asks students to evaluate the quality and the characteristics of women's lives in Ancient Mesopotamia (USA: womeninworldhistory.com 2005-19).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:293258" }

  • Kinderarbeit in England

    Welches Ausmaß und welche Folgen die Kinderarbeit einst hatte und auch noch heute in manchen Ländern haben kann, erfahren die Schülerinnen und Schüler in dieser Unterrichtssequenz für Englisch oder den bilingualen Geschichtsunterricht (S. Schuch, lehrer-online 2005)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783061" }

  • Die Industrielle Revolution. Großbritannien 1750 -1850

    Die zweisprachige DVD veranschaulicht die technischen und sozialen Folgen der Industrialisierung in Großbritannien und eignet sich gut für den Einsatz im Unterricht ab Klasse 8 (Rezension bei lehrer-online 2005/2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783045" }

  • Spartacus Educational

    The online encyclopedia includes essays and other educational material on historical subjects (including British history and the history of the United States as well as World War I, World War II, Russian Revolution, slavery, women's suffrage, Nazi Germany, Spanish Civil War and Cold War). (U.K. 2005-2021)

    Details  
    { "HE": [] }

  • International Coalition for the Responsibility to Protect

    While the principle of non-interference goes back to the founding of the United Nations, the ‘responsibility to protect’ (R2P) only became part of international law through a U.N. General Assembly resolution in 2005. The INTERNATIONAL COALITION FOR THE RESPONSIBILITY TO PROTECT (ICRtoP) will bring together NGOs from all regions of the world (2009).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:785631" }

  • New Sense, Inc. vs. Fish Till U Drop, or Coase vs. Pigou

    Hot debate and arguments galore whirl around this question: ”Which economic approach is the most efficient and fair to resolve utility issues surrounding the use of common or public property?” This lesson will explore, examine and analyze this perplexing question by engaging in an open-ended role play simulation. (EconEd 2005)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267012" }

  • A DUCK`S BILL ON CAPITOL HILL?: Taking a Stand on Wildlife Conservation Legislation

    In this lesson, students examine the positions of various parties on proposed federal ecosystem conservation legislation, including private property owners, legislators, and conservationists, in order to represent their perspectives in a class discussion. (NY Times Lesson 2005)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:32356" }

  • Neue französische Rechtschreibung

    Mit Veröffentlichung im „Journal officiel de la République francaise“ 2005 wurde in Frankreich die neue Schreibweise von circa 2.000 Wörtern empfohlen. Sowohl die alte als auch die neue Schreibweise sind unbefristet zugelassen. Betroffen sind u.a. Akzentregeln, so der fast völlige Verzicht auf den accent circonflexe auf den Buchstaben i und u, u.a. S’il vous plait, ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:113121" }

  • La violence dans les banlieues françaises

    Dossier zu den Unruhen 2005

    Details  
    { "HE": "DE:HE:130494" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 4 5 6 Eine Seite vor Zur letzten Seite