Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: (Freitext: TSUNAMI) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)
Es wurden 13 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
Asian Tsunami
Students learn how the tsunami started, how people have been affected and what they can do to help (BBC-Kindernachrichten 1-2005).
Details { "HE": "DE:HE:25859" }
-
Waves of Destruction: Tsunamis (Tsunami Attack animation)
Though it's true that tsunamis are ocean waves, calling them by the same name as the ordinary wind-driven variety is a bit like referring to firecrackers and atomic warheads both as ”explosives.” Triggered by volcanic eruptions, landslides, earthquakes, and even impacts by asteroids or comets, a tsunami represents a vast volume of seawater in motion -- the source of ...
Details { "HE": "DE:HE:25856" }
-
Tsunami coming for us all
Trees, coral reefs and mangrove swamps are nature’s shield. We need them just as much as early warnings. Caspar Hendersonon on the science of seaquakes, and future threats to humanity (open democracy.net 7-1-05)
Details { "HE": "DE:HE:25858" }
-
CALM AFTER THE STORM: Examining Changes in Sri Lankan Society in the Wake of the Tsunami
In this lesson, students will create posters providing information about Sri Lanka’s history and society both before and after the tsunami. They then write response papers considering the future of this small country devastated by the natural disaster (NEW YORK TIMES LESSON PLAN, 5.1.2005).
Details { "HE": "DE:HE:25857" }
-
Tsunamis (about.com)
The basics. - Tsunami Disaster Relief and Information - How Your Classroom Can Make a Positive Difference (Linda Ullah 2005)
Details { "HE": "DE:HE:25855" }
-
The nuclear Debate
Following the radiation leak at the Fukushima nuclear power plant in Japan, caused by the terrible earthquake and tsunami that hit the country on 11th March, this lesson discusses some of the pros and cons of nuclear power.?
Details { "HE": "DE:HE:1204031" }
-
Relief Web (United Nations)
Internetseite des Office for the Coordination of Humanitarian Assistance der UN; außerdem: Integrated Regional Information Networks (IRIN). - USAID (Hilfsorganisation der USA); European Community Humanitarian Office (ECHO)
Details { "HE": "DE:HE:25861" }
-
Tsunamis - Entstehung, Verlauf und Folgen
Die Schülerinnen und Schüler untersuchen die Entstehung und die Fortbewegung eines Tsunami mithilfe von Flash-Animationen und recherchieren im Internet nach möglichen Schutzmaßnahmen.
Details { "HE": [] }
-
Tsunami wenn Wellen alles ändern
In dieser Unterrichtseinheit zu Tsunamis interpretieren die Lernenden Satellitenbilder zu den Folgen des Tsunami im Indischen Ozean im Jahr 2004. Dabei lernen sie Methoden der Fernerkundung zur Beurteilung der Schäden kennen. Ein interaktives Flash-Modul leitet sie von Aufgabe zu Aufgabe. Die Materialien sind auf Deutsch und auf Englisch verfügbar und somit auch im ...
Details { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000411" }
-
Tsunamis Entstehung, Verlauf und Folgen
In dieser Unterrichtseinheit zu Tsunamis untersuchen die Lernenden die Entstehung und die Fortbewegung eines Tsunami mithilfe von Flash-Animationen und recherchieren im Internet nach möglichen Schutzmaßnahmen.
Details { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1000412" }