Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( ( ( (Freitext: GESCHICHTE) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: GESCHICHTE) ) und (Systematikpfad: ENGLISCH) ) und (Systematikpfad: GERMANY)

Es wurden 13 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • The Holocaust’s Legacy

    Unterrichtseinheit für Klasse 9 aufwärts (USA: Discovery Education 2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:973723" }

  • World War II

    DocsTeach provides many sources to teach WW II topics (USA: National Archives 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • World War II and the Holocaust

    Aus: The Past Online (Bildungsserver Rheinland-Pfalz 2015-20)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829426" }

  • Teaching the Holocaust

    Education World (USA) offers 10 lesson plans for teaching about the Holocaust (2007-10).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:973725" }

  • Kindertransporte nach England

    Unterrichtseinheit von Monika Ruppert-Marquardt und Brunhild Trixa-Bertram (pdf: Anne-Frank-Schule Eschwege 2007-10)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:927810" }

  • Nazi-Germany im bilingualen Geschichtsunterricht

    Die Schüler sollen mithilfe von Lernmaterialien aus dem Internet einen ersten Einblick in das Thema ”Nazi Germany” erhalten (U. Hartwig, lehrer-online 2001/2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:783031" }

  • The Nazi Concentration Camps

    Lesson plans and further resources describe and analyze the Concentration Camps (UK 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Analyzing Propaganda through Historical Sources

    Lesson Plans connected to The United States Holocaust Memorial Museum in Washington, D.C. and its exhibition about the role of propaganda in World War II (2010).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:886057" }

  • Argument, Persuasion, or Propaganda?

    Students analyze World War II posters, chosen from online collections, to explore how argument, persuasion and propaganda differ (USA: ReadWriteThink 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Acts of Remembrance

    In this New York Times lesson, students take a critical look at the ways in which the Holocaust is both referred to in popular culture and taught in school, and consider how teachers and museums can help students understand the Holocaust for the atrocity that it was (2011).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1154026" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite