Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: EINWANDERUNG) und (Schlagwörter: MIGRATION) ) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 25 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • Migration

    Unterrichtsmagazin von ”Spiegel” und Klett-Verlag. Einige Artikel werden zum Download angeboten (2004).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:63327" }

  • Flucht und Migration

    Das Lehrmaterial für die Sek I umfasst 8 Einheiten zu Themen rund um Flucht und Ankommen (Jiyan Stiftung für Menschenrechte e.V. 2022).

    Details  
    { "HE": [] }

  • 20. Juni: Weltflüchtlingstag

    Eine aktuelle Stunde an diesem Datum kann helfen, Aufmerksamkeit auf die Notlage derer zu lenken, die vor Konflikten oder Verfolgung fliehen. Viele Aktivitäten am Weltflüchtlingstag schaffen Gelegenheiten, Flüchtlinge zu unterstützen.

    Details  
    { "HE": [] }

  • Educating about Immigration

    Information and lessons on current immigration issues (Constitutional Rights Foundation, USA 2016)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Immigration

    Students learn how to evaluate economic and non-economic factors of immigration by assuming the roles of people who are affected by the migration of skilled and unskilled workers. They analyze the economic causes and effects of migration in relation to several important public policy issues, including the impact of immigration on wages in the United States and of emigration on ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Migration als globales Phänomen

    In diesem Unterrichtsvorschlag für die Sek I wird Migration als globales Phänomen beschrieben und ein wissenschaftsorientierter Zugang vorgeschlagen. Die Autoren  liefern hierfür eine soziologische Sachanalyse sowie konkrete Anregungen für den Einstieg in eine Unterrichtsreihe. (Uni Duisburg: Cives, pdf / Praxistest #7 / 2020-23)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Immigration Debate

    Americans offer positive and negative perspectives regarding immigrants. There are points of view, for example, regarding immigrants' impact on the U.S. labor force and issues around terrorism and immigration. Gathering information on pro and con arguments can be helpful if making conclusions regarding immigrants' roles in the United States is to occur (PBS, USA ...

    Details  
    { "HE": [] }

  • Learning About U.S. Immigration

    Dossier der New York Times (2010-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Tragedy in the Mediterranean

    In this New York Times lesson students consider both the human cost and the policy challenges of Europe’s immigration debate (2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2826446" }

  • Images of Immigration

    Students will evaluate how 19th-century images of immigrants reflected political and social attitudes toward them in the United States (North Carolina Museum of Art 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite