Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: BANK) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 10 Einträge gefunden


Treffer:
1 bis 10
  • Was ist eine Bank?

    Thema dieses Bausteins ist das Bankenwesen und dessen Bedeutung für die Schweizer Volkswirtschaft. Die Lernenden erhalten Einblick in die Aufgaben und Tätigkeiten einer Bank sowie in die Problematik des «Too big to fail» (iconomix, gefördert durch die Schweizerische Nationalbank, 2012-20)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1484023" }

  • The Story of Jack and the Bank Stalk

    Students will: List the roles and functions of money. Apply the definition of money to various alternatives to money. Describe the role of banks. (EconEd  1999-2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:784140" }

  • Global Curriculum Bank for HIV/AIDS Preventive Education

    International databank of curriculum material and related documentation for HIV/AIDS education at primary and secondary levels of schooling

    Details  
    { "HE": "DE:HE:322106" }

  • The Story of Jack and the Bank Stalk

    The story of Jack and the Bean Stalk is a good lesson about the importance of knowing about money and banks. The story of Jack asks the question, ʺWhat is money?ʺ (EconEd  1999-2018)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Historical Treasure Chests

    Letters, diaries, photographs, maps and artifacts provide students with authentic materials from the past (USA: Bank Street College of Education, Center for Innovation in Engineering and Science Education, 2015-20).  

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2810838" }

  • Weltbank: Poverty

    Materialien zur Untersuchung der Reduktion von Armut und zu Strategien in diesem Bereich (World Bank 2009)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:728756" }

  • Analyzing Federal Reserve Data

    How do you assess the health of the economy? In these lessons, students will analyze data in real time by linking to the Federal Reserve Bank of St. Louis' website, to answer that question (EconEd 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • How Is Our Economy Doing?

    Students learn the meaning and measurement of six important economic indicators and use the St. Louis Federal Reserve Bank National Economic Trends website to assess the current state of the economy. (EconEd 2006)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:32364" }

  • How Is Our Economy Doing?

    Students learn the meaning and measurement of six important economic indicators and use the St. Louis Federal Reserve Bank National Economic Trends website to assess the current state of the economy. (EconEd 2006-19)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Blende und Linse

    Die ausführlich beschriebene Unterrichtsidee zeigt auf, wie u.a. mit Hilfe einer optischen Bank die Eigenschaften von Linse und Blende erarbeitet werden können. Sie wurde auf dem NWA - Tag 2011 des Studienseminars Reutlingen (Realschulen) publiziert. Im je nach Browsereinstellungen erscheinenden Hinweis auf eine „unsichere“ (nicht transportverschlüsselte https://) ...

    Details  
    { "HE": [] }