Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: ATMOSPH��RE) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I")

Es wurden 16 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • 'You're doing WHAT?' The dreams, hopes, fears of 5 teens

    article by Leslie Scrivener, published by Toronto Star, 2010 Leslie Scrivener hosted a recent gathering with several exceptional teens to talk about their hopes and dreams.

    Details  
    { "HE": [] }

  • VocabGrabber

    Ein Analyse-Tool, das eingefügte Texte auswertet: Häufigkeit von Wörtern, Synonyme und Erklärungen, Vokabelnetzwerke und Zuordnungen zu Wortfeldern können interaktiv betrachtet werden. ʺVocabGrabber analyzes any text you're interested in, generating lists of the most useful vocabulary words and showing you how those words are used in context. Just copy text from a ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2786456" }

  • Cold War Dare

    You're the President! This strategy game about presidential decision-making is set in the epochal years of 1989 and 1990. As Poland legalizes Solidarity, as the Berlin Wall falls, as people in every country take to the streets seeking greater freedom and human rights, the world is changing. (USA: George H. W. Bush Presidential Library Center 2016-20)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Cicero, De re publica (kommentierte Auswahl)

    Eine eigens zusammengestellte Auswahl aus dem Werk, die sich an den Empfehlungen des Rheinland-Pfälzischen Lehrplanes orientiert, nebst Zusatztexten - z.B. ein der englischsprachiger Auszug aus Hobbes ,,Leviathan´´

    Details  
    { "DBS": "DE:DBS:10342" }

  • Methodenpool - nicht nur für den Englischunterricht

    Die konstruktiven Methoden des Methodenpools sollen helfen, das Lehren und Lernen möglichst lernerwirksam und handlungsorientierend zu gestalten. Konstruktive Methoden betonen dabei vor allem die konstruktive, re- und dekonstruktive Seite des Lehrens und Lernens.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2786352" }

  • Tips on Writing for the Ear

     ʺWriting for the Earʺ means writing words that people will hear with their ears, not read with their eyes. Like when people write scripts for radio or TV. Or when YOU write an oral presentation to read in class. When you write for the ear, you must remember one important fact: Listeners don't get a second chance! READERS who don't understand something can go back ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:1674718" }

  • De re publica - PowerPoint im Lateinunterricht

    Bei der Einführung in eine neue Lektüre stellt sich die Frage, wie man Schülerinnen und Schülern effektiv die nötigen Hintergrundinformationen und Verstehensvoraussetzungen vermittelt und zugleich Interesse für Autor und Werk weckt. Die Idee, eine PowerPoint-Präsentation einzusetzen, wird hier geschildert.

    Details  
    { "LO": "DE:LO:de.lehrer-online.un_1001459" }

  • De re publica - PowerPoint im Lateinunterricht

    ”Bei der Einführung in eine neue Lektüre stellt sich die Frage, wie man Schülerinnen und Schülern effektiv die nötigen Hintergrundinformationen und Verstehensvoraussetzungen vermittelt und zugleich Interesse für Autor und Werk weckt. Die Idee, eine PowerPoint-Präsentation einzusetzen, wird hier geschildert.”

    Details  
    { "HE": "DE:HE:114555" }

  • Free ESL Worksheets von LearnEnglishFeelGood.com

    ʺWelcome to our downloadable ESL worksheets section. Whether you're an ESL student looking to practice English, or an ESL teacher looking for printables/ handouts for the classroom, check out our list of topics below. The topics covered include verb tenses, phrasal verbs, articles, prepositions, pronouns, countable and non-countable nouns, and many others.ʺ Quelle: ...

    Details  
    { "HE": "DE:HE:367656" }

  • What causes earthquakes?

    The National Geographic explains where earthquakes usually take place and how they're measured (2023).

    Details  
    { "HE": [] }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite