Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: ( (Freitext: ASSESSMENT) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I")
Es wurden 14 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
AQA Citizenship Resource Bank
Lesson plans and resources, created by teachers (AQA: Assessment and Qualifications Alliance U.K. 2010-20).
Details { "HE": [] }
-
The Nation's Report Card
Representative assessment of what U.S. students know and can do in subjects such as mathematics, reading, science, and writing (USA 2023)
Details { "HE": [] }
-
Nearpod
Nearpod offers an interactive, instructional platform that merges formative assessment and dynamic media for live and self-paced learning experiences inside and outside of the classroom (USA 2021).
Details { "HE": [] }
-
lesson plan
This lesson introduces students to artificial intelligence through the application of facial recognition. Introduction Interactive: Facial Recognition Teacher Input Wrap Up Assessment learning objectives: • Provide examples of artificial intelligence• Describe how artificial intelligence works• Know how AI technologies could affect employment and ...
Details { "HE": [] }
-
Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen (2001): Lernen, lehren, beurteilen
Der Gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen ist 2001 vom Europarat initiiert worden, um für eine internationale Vergleichbarkeit von Sprachkompetenzen und eine bessere Transpranz zu sorgen. Über die Webseite des Europarats ist u.a. eine Liste der 40 Sprachversionen verfügbar.
Details { "DBS": "DE:DBS:21879" }
-
Mathematics Assessment Project
What are the best ways to assess student learning in mathematics? The University of California at Berkeley and the Shell Center for Mathematics Education at the University of Nottingham have created a wealth of resources to help mathematics instructors engage in both formative and summative assessments (USA 2017-19).
Details { "HE": [] }
-
Englisch Language Assessment
Unterschiedliche ʺOnline Activitiesʺ für jedes Lernniveau (A1-C2). Dauer 1-5 min; einzelne 10 min von Cambridge University Press & Assessment Filteroptionen: Grammar, Listening, Pronunciation, Reading, Speaking, Vocabulary, Writing
Details { "HE": [] }
-
PISA hat Leseschwäche offenbart. Zum Stand der Lesekompetenz deutscher Kinder und Jugendlicher
Der Artikel fasst einleitend die Ergebnisse der PISA Studie 2000 mit Bezug auf die Lesekompetenz deutscher Schülerinnen und Schüler zusammen, die im internationalen Vergleich nur durchschnittliche Leistungen gezeigt haben, was sich bei nur leichter Verbesserung bei PISA 2003 bestätigte. Im Gegensatz zur PISA-Studie schnitten die deutschen Schülerinnen und Schüler, die bei ...
Details { "DBS": "DE:DBS:29532" }
-
Lesekompetenz
Lesekompetenz ist in der PISA-Studie (2000) sehr klar umrissen, wird in der öffentlichen Diskussion aber meistens sehr schwammig gebraucht: Die Schüler lesen keine 'guten Bücher', sie lesen nicht genug Bücher, sie können nicht gut 'vorlesen' usw. Als Rezepte werden dann vorgeschlagen: Motivationseffekte aller Art (mehr 'Harry Potter'-artige ...
Details { "DBS": "DE:DBS:54946" }
-
What were the Crusade?
This is the first lesson on the Crusades, with a short assessment in lesson two on why people went on Crusade? (UK: TES 2021)
Details { "HE": [] }