UNESCO
World conference on special Needs education: access and Quality. Salamanca, Spain, 7-10 June 1994.
Final Report.
Abschlussbericht der UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spanien. Diese Konferenz verabschiedete die bekannte Salamanca-Erklärung zu Inklusion als Ziel internationaler Bildungspolitik. Der Bericht enthält folgende Kapitel: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].
Final report of the UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spain. This conference adopted the famous Salamanca Statement on inclusion as a goal of international educational policy. The report contains the following chapters: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Abstract: Editors of Education Worldwide].
Schlagwörter
Bildungspolitik, Bildungsreform, Integration, Qualität, Welt, Sonderpädagogik, Bildungspolitik, Bildungsreform, Behinderung, Zugang, Internationale Konferenz, Inklusion, Internationale Zusammenarbeit, Behinderung, Sonderpädagogik, Integration, Konferenzbericht, Qualität, Welt, Zugang, Internationale Konferenz, UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation),
Quelle | UNESCO (1995), 121 S., URL des Volltextes: http://www.unesco.org/ulis/cgi-bin/ulis.pl?catno=110753&set=535A5F44_3_257&gp=1&lin=1&ll=1 |
---|---|
Sprache | englisch; französisch; spanisch |
Dokumenttyp | Monographie |