UNESCO
World conference on special Needs education: access and Quality. Salamanca, Spain, 7-10 June 1994.
Final Report.
Abschlussbericht der UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spanien. Diese Konferenz verabschiedete die bekannte Salamanca-Erklärung zu Inklusion als Ziel internationaler Bildungspolitik. Der Bericht enthält folgende Kapitel: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].
Final report of the UNESCO "World conference on special Needs education: access and Quality" 1994 in Salamanca, Spain. This conference adopted the famous Salamanca Statement on inclusion as a goal of international educational policy. The report contains the following chapters: The Salamanca Statement * Special Needs Education: an Overview * The Conference * Summary of Thematic Presentations and Discussions * Framework for Action * Annexes. [Abstract: Editors of Education Worldwide].
Schlagwörter
Bildungspolitik, Bildungsreform, Inklusion, Internationale Zusammenarbeit, Behinderung, Sonderpädagogik, Integration, Konferenzbericht, Qualität, Welt, Zugang, Internationale Konferenz, UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation),
Quelle | UNESCO (1995), 121 S., URL des Volltextes: http://www.unesco.org/ulis/cgi-bin/ulis.pl?catno=110753&set=535A5F44_3_257&gp=1&lin=1&ll=1 |
---|---|
Sprache | englisch; französisch; spanisch |
Dokumenttyp | Monographie |