Search

Deutscher Bildungsserver Bildungsserver

Ariadne path:

content

Parents and school as agents of "national" socialization.

Chapter 5.

h t t p : / / h d l . h a n d l e . n e t / 1 0 4 8 6 / 1 0 2 8 5Externer Link

Die vorliegende Doktorarbeit von 2012 untersucht in Kapitel 5 den Einfluss von Schule und Eltern bei der nationalen Sozialisierung von Kindern in Katalonien. Im Gegensatz zu anderen Studien ist der Autor der Meinung, dass der Einfluss der Schule überschätzt, der Einfluss von Eltern, sozio-ökonomischem Status und auch Einwanderung versus Einheimischen unterschätzt wird. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

Chapter 5 of this PhD thesis of 2012 analyses the impact of schools and parents on national socialisation and construction of identy in Catalonia, Spain. In contrast to other studies, the author thinks that school influence is overestimated compared to parents' influence, socio-economic status or immigrant versus native status. [Abstract: Editors of Education Worldwide].

Keywords

Sociology of Education, Socioeconomic status, Socialization, parents, School, Influence, Catalonia, Spain,

Quelle Aus: Change in National Identification: a study of the Catalan case. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid (2012) S. 118-148, URL des Volltextes: http://hdl.handle.net/10486/10285
Dissertation, Universidad Autónoma de Madrid, 2012.
Language englisch
Document type Sammelwerksbeitrag
Edited by DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update 2018/2

Share content on social platforms (requires javascript)

Teile diese Seite: