Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Versuch über Kritische Musikpädagogik.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 6 4 1 2Externer Link

While the genuine critical music education of the 1960ies and 1970ies has more or less vanished, the article asks for possibilities of reformulating basic insights of Critical Theory for present music education. The result is much more sceptical in terms of practical application than former approaches used to be. Instead, the article suggests more critical analyses of specific pathologies and paradoxes of music education today, based on the experience of social negativity. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Kritische Pädagogik, Musikpädagogik, Kritische Theorie,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 329-348, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156412
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#38
Sprache deutsch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3661-9
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-156412
Erfasst von Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update 2018/1

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: