Versuch über Kritische Musikpädagogik.
[ Versuch über Kritische Musikpädagogik.Link defekt? Bitte melden! ]
While the genuine critical music education of the 1960ies and 1970ies has more or less vanished, the article asks for possibilities of reformulating basic insights of Critical Theory for present music education. The result is much more sceptical in terms of practical application than former approaches used to be. Instead, the article suggests more critical analyses of specific pathologies and paradoxes of music education today, based on the experience of social negativity. (DIPF/Orig.).
Schlagwörter
Quelle | Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 329-348, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156412 |
---|---|
Reihe | Musikpädagogische Forschung#Bd.#38 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-3661-9 |
URN |
urn:nbn:de:0111-pedocs-156412 |
Erfasst von | Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger |
Update | 2018/1 |