Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Weiterbildung als Community of Practice?

Zur forschungsbasierten Entwicklung der Weiterbildung "Zertifikatskurs tAPP" - Musik mit App in der kulturellen Bildung.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 6 2 6 1Externer Link

The article discusses the development of the "certificate course tAPP - music with apps in cultural education" based on pragmatic inquiry. This means identifying problems and solutions in an iterative process of research and practice. One special feature concerning the conceptual arrangement is the orientation towards the structural model of communities of practice. The systemic organizational research project aims to reconstruct music educational practice of one learning community. The results show an ambivalence of the meaning of mobile technologies, epistemic leadership, and analogies of roles of teacher and students as well as teaching methods between organisation and community. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Medien, Kulturvermittlung, Weiterbildung, Kulturvermittlung, Medien, Musikpädagogik, Kulturwissenschaft, Weiterbildung, Zertifikatskurs,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 73-86, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156261
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#38
Sprache deutsch; englisch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3661-9
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-156261
Erfasst von Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update 2018/1

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: