DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

PISA - Untapped Skills: Realising the Potential of Immigrant Students.

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.oecd.org/edu/Untapped%20Skills.pdf

A country’s success in integrating immigrants’ children is a key benchmark of the efficacy of social policy in general and education policy in particular. The variance in performance gaps between immigrant and non-immigrant students across countries, even after adjusting for socio-economic background, suggests that policy has an important role to play in eliminating such gaps. ‘Untapped Skills: Realising the Potential of Immigrant Students’ was jointly produced by the countries participating in PISA, the experts and institutions working within the framework of the PISA Consortium, the OECD Directorate for Education and the OECD Directorate for Employment, Labour and Social Affairs. It offers an in-depth look at the various factors, including language and socio-economic disadvantage, that can impede the full integration of immigrant students into their host societies.

Schlagwörter: Schule; Sekundarschule; Migrant; Migrantin; Integration; Bildungserfolg; Bildungssystem; Programme for International Student Assessment (PISA);
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitSchulbildungSchulwesen allgemein
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: OECD
Erscheinungsjahr: 2012
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.oecd.org
Datensatz aktualisiert am: 09.12.2013


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen