DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Sequential explanatory study of factors connected with science achievement in six countries: Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia. Study based on TIMSS 1999

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: https://ktl.jyu.fi/julkaisut/julkaisuluettelo/julkaisut/2007/t022

This thesis explores country-specific explanatory variables for eighth-grade student science achievement in Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia by multi-level modelling of the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS 1999) data. These variables are presented in a new graphical form that facilitates interpretation of the results also by persons unfamiliar with multi-level modelling.

Schlagwörter: education system; achievement; TIMSS 1999; multi-level modelling; Finland; Hungary; Latvia; Russia; TIMSS 1999; Studie; Schülerleistung; Naturwissenschaften; England; Japan; Finnland; England; Ungarn; Japan; Lettland; Russland;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitÜbergreifende InformationenBildungsstatistik
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Reinikainen, Pasi
Erscheinungsjahr: 2007
Sprache: Deutsch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Weitere Angaben: PDF-Reader
Übergeordneter Link: http://ktl.jyu.fi/
Datensatz aktualisiert am: 12.05.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen