DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

OECD Thematic Review on Migrant Education : Country Background Report for Austria

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.oecd.org/education/innovation-education/42485003.pdf

This national report is an output of the OECD Thematic Review of Migrant Education. It provides facts and existing evaluative information on migrant education in Austria following the OECD’s guidelines for country background reports for this review. … The focus of this report is on migrant education policies and practices. However, some information on general immigration and integration policies and approaches is provided in order to place education policies in overall national policy contexts. There are two major aims: 1. Descriptive: To present the current picture of what is happening in terms of immigrant children’s access to, participation in and performance at school, and what interventions are working and not working. 2. Analytical: To present why certain interventions are working and others are not working (e.g. evaluative information done by research). (DIPF/Orig.)

Schlagwörter: Migrant; Integration; BILDUNGSPOLITIK; SCHULE; GESELLSCHAFT; LAENDERBERICHT; OESTERREICH; MIGRANT; MIGRANTIN; OECD (ORGANISATION FUER WIRTSCHAFTLICHE ZUSAMMENARBEIT UND ENTWICKLUNG); Integration policy; Immigration policy; Austria; Educational policy; School; Education; School policy; Country report; BILDUNG; ERZIEHUNG; INTEGRATION; SCHULPOLITIK;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitÜbergreifende InformationenBildungspolitik
Bildungswesen allgemeinBildungssystemeDeutschsprachiges Ausland
Autor/Kontakt: Herzog-Punzenberger, Barbara; Wroblewski, Angela
Erscheinungsjahr: 2009
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Weitere Angaben: Acrobat Reader
Übergeordneter Link: http://www.oecd.org
Datensatz aktualisiert am: 17.12.2013


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen