DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Intergenerational Transmission of Educational Attainment in Germany: The Last Five Decades

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://ftp.iza.org/dp2985.pdf

Over the last decades the German education system underwent numerous reforms in order to improve 创equality of opportunity创, i.e. to guarantee all pupils equal access to higher education. At the same time internationally comparative evidence yields that Germany features particularly low intergenerational mobility with respect to educational attainment. This study investigates the development in intergenerational education mobility in Germany for the birth cohorts 1929 through 1978 and tests whether the impact of parental background on child educational outcomes changed over time. In spite of massive public policy interventions and education reforms our results yield no significant reduction in the role of parental background for child outcomes over the last decades. (Paper has 40 p., includes tables and fufures and a bibliographie)

Schlagw鰎ter: Deutschland; Evidenz; Bildungsbeteiligung; Schulstruktur; Schulabschluss; Bildungsforschung; Eltern; empirische Untersuchung; Bildungchance; Schueler;
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungBildungssoziologie, Bildungsgeographie
Autor/Kontakt: Heineck, Guido; Riphahn, Regina T. Department of Economics; University of Erlangen-Nuremberg; Lange Gasse 20; D - 90403 Nuremberg; Germany; e-mail: regina.riphahn@wiso.uni-erlangen.de
Erscheinungsjahr: 2007
Sprache: Englisch
躡ergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 30.08.2007


Ausgew鋒lte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen