DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Fundamental Determinants of School Efficiency and Equity: German States as a Microcosm for OECD Countries

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://ftp.iza.org/dp2880.pdf

Cross-country evidence on student achievement might be hampered by omitted country characteristics such as language or legal differences. This paper (42 p.) uses cross-state variation in Germany, whose sixteen states share the same language and legal system, but pursue different education policies. The same results found previously across countries hold within Germany: Higher mean student performance is associated with central exams, private school operation, and socio-economic background, but not with spending, while higher equality of opportunity is associated with reduced tracking. In a model that pools German states with OECD countries, these fundamental determinants do not differ significantly between the two samples.

Schlagwörter: Deutschland; Bildungsforschung; Schulforschung; Schulsystem; Effizienz; Leistung; Chancengleichheit; vergleichende Studie;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungInternational vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
Autor/Kontakt: Woessmann; Ludger
Erscheinungsjahr: 2007
Sprache: Englisch
Weitere Angaben: frei;
AcrobatReader
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 11.07.2007


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen