DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Returns to Pencil Use Revisited

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://ftp.iza.org/dp2729.pdf

The increased diffusion of computers is one of the fundamental changes at workplaces in recent decades. While the majority of workers now spend a substantial fraction of their working day with a computer, research on the wage effect of computer use effectively came to a halt after DiNardo and Pischke [1997] found that wages were also positively associated with pencil use, calling into question the ability to distinguish the effect of computers from other confounding factors. Using the same data set as DiNardo and Pischke, but a more recent wave, this paper revitalizes the discussion by showing that the pencil effect disappeared in 1998/99, whereas the computer effect is still present. Computer users – but not pencil users – have experienced a pronounced shift towards analytical and interactive tasks, for which they are rewarded in the workplace.

Schlagwörter: Schule; Computer; Ertrag; Beruf; Studie; Bildungsforschung; INFORMATIONS- UND KOMMUNIKATIONSTECHNOLOGIE; SCHREIB- UND ZEICHENGERAET; EMPIRISCHE UNTERSUCHUNG;
Fach, Sachgebiet: Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschungEmpirische Bildungsforschung, Methodik
Schulefachunabhängige BildungsthemenMedienerziehung
Autor/Kontakt: Spitz-Oener, Alexandra
Erscheinungsjahr: 2007
Sprache: Englisch
Übergeordneter Link: http://www.iza.org
Datensatz aktualisiert am: 11.04.2007


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen