DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

The Computers in Education Study (IEA 1985–1993 )

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/comped.html

Stage 1 of the study, with data collection in 1989, was a descriptive survey that focused on - how computers are used - the extent and availability of computers in schools - the nature of instruction about computers - estimates of the effects that computers have on students - the curriculum and the school as an institution. The second stage of the study, with data collection in 1992, consisted of two parts. The first part was a follow-up of Stage 1 and studied changes over time. The second part of Stage 2 involved assessing the effects of school, teacher, and teaching variables on student outcomes in the domain of computer usage in schools (functional computer knowledge and skills).
Key Findings are given as well as major publications and a Link to the Study website.

Schlagwörter: Unterricht; Informationstechnologie; Computernutzung; Unterrichtsgestaltung; Neue Medien; Computereinsatz; Internationaler Vergleich;
Fach, Sachgebiet: _Bildung weltweitWissenschaft / Bildungsforschung
SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
Wissenschaft und BildungsforschungBildungsforschung
Schulefachunabhängige Bildungsthemen
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Lizenz: Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 25.07.2016


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen