DIPF-Logo
Deutscher Bildungsserver. Der Wegweiser zur Bildung. Onlineressourcen

Themen


Hier beginnt der Inhalt:

Progress in International Reading Literacy Study 2001 (PIRLS) 1999—2003

  • Diese Seite posten:
  • Edutags-Logo
  • g+
  • Twitter-Logo
  • Facebook-Logo
  • Delicious-Logo

Link: http://www.iea.nl/pirls2001.html

PIRLS examines three aspects of reading literacy: processes of comprehension, purposes for reading, and reading literacy behavior and attitudes. The first two aspects form the basis of the written test of reading comprehension. The PIRLS framework calls on students to demonstrate their understanding of a wide variety of texts classified under two major purposes of reading - acquiring and using information and gaining literary experience.
Participating countries: Argentina, Belize, Bulgaria, Canada (Ontario and Québec), Colombia, Cyprus, Czech Republic, England, France, Germany, Greece, Hong Kong (SAR), Hungary, Iceland, Iran, Israel, Italy, Kuwait, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Romania, Russian Federation, Scotland, Singapore, Slovak Republic, Slovenia, Sweden, Turkey, United States.
Nine countries participated in the 1991–2001 Trends Study: Greece, Hungary, Iceland, Italy, New Zealand, Singapore, Slovenia, Sweden, and United States.

Schlagwörter: Leseerziehung; Deutschunterricht; LESEFAEHIGKEIT; internationaler Vergleich; Vergleichsstudie;
Fach, Sachgebiet: SchuleSchulwesen allgemeinSchulforschung
SchuleSprachen und Literatur
Autor/Kontakt: IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Sprache: Englisch
Übergeordneter Link: http://www.iea.nl
Datensatz aktualisiert am: 18.09.2006


Ausgewählte Links zu dieser Seite

Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen Diesem Link bitte nicht folgen