The English teacher as facilitator and authority (Shaun O"Dwyer) - kostenloses Unterrichtsmaterial online bei Elixier
h t t p s : / / t e s l - e j . o r g / e j 3 6 / a 2 . p d f
Innerhalb der Diskussion, ob der Lehrer als Autorität oder als Vermittler anzusehen ist, argumentiert dieser Artikel für den Typus eines Englisch-Lehrers, der sowohl eine Autorität ist, die technisches und praktisches Wissen über die Fremdsprache unterrichten kann, als auch ein Vermittler des kooperativen Sprachenlernens.
Autor:
O`Dwyer, Shaun
Lange Beschreibung:
Over the past eighty years or so, some education theorists have repudiated the notion that it is the teacher`s role to act as an authority in the classroom, transmitting knowledge to students ´´who do not know.´´ In English as a second or foreign language education, a notion of the teacher as ´´facilitator´´ is considered to be more compatible with students` felt needs and autonomy. This paper argues that there are epistemological flaws in prominent rejections of transmission theories of learning. Drawing on British philosopher Michael Oakeshott`s distinction between technical and practical knowledge, it argues for a modified understanding of the English teacher both as an authority capable of transmitting these types of knowledge in language, and as a facilitator of cooperative language learning.
Bildungsebene:
Sekundarstufe I Sekundarstufe II
Lernressourcentyp:
Primärmaterial/Quelle
freie Schlagwörter:
ENGLISCHUNTERRICHT; LEHRER; AUTORITAET; FREMDSPRACHENUNTERRICHT; LERNTHEORIE
Sprache:
Englisch
Themenbereich:
Schule Sprachen und Literatur
Schule Sprachen und Literatur Englisch
Schule Sprachen und Literatur Englisch Sprache, Sprachliche Fertigkeiten, Kompetenzen
Kompletter Titel:
The English teacher as facilitator and authority
Geeignet für:
Lehrer; Schüler