Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

11th Standing International Conference on the History of Adult Education

27.09.2006, 12:00 Uhr - 01.10.2006

Marcushaus, Markusplatz 3, D - 96047 Bamberg
Bamberg
Bayern
Deutschland
samira.saadallah@ppp.uni-bamberg.de

h t t p : / / w w w . a n d r a g o g y . n e tExterner Link

Diese Konferenz lädt alle Kollegen, Experten, Forscher und Praktiker zu einem aktiven Wissensaustausch zum Werdegang eines Adult Educators herzlich ein. Die Registrierung sowie Informationen im Web.
# ow did important (historic) personalities / individuals ``became adult educators``? # Volunteers, ``Moonlighters``, moral leaders, knowledge-experts, (semi-)professionals - historic examples and developments. # In which different ways in different times/countries/cultures one became an ``Adult Educator``? # Are there / had there been different types / categories of adult educators? # What are the knowledge / the competencies / the attitudes expected from adult educators in different historic and contemporary movements / institutions / traditions? # What are individual growth- and learning processes adult educators go through? # What training schemes are available? # Certification of adult educators? # Is an adult educator a teacher? - Professional roles of adult educators.
Information and registraition in the Web.

Schlagwörter

Konferenz, Erwachsenenbildung, Internationaler Vergleich, Andragogik, Bildungsforschung, Bildungsgeschichte, Erwachsenenbildung,

Inhaltsbereich der Veranstaltung Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Wissenschaft/Bildungsforschung
Adressaten Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Erwachsenenbildner/-innen
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter ESVA und Prof. Dr. Jost Reischmann, Lehrstuhl Andragogik, Otto-Friedrich-Universität Bamberg
Zuletzt geändert am 30.05.2006

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: