Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Oslo Summer School in Comparative Social Science Studies 2005: Organizational Change in Higher Education Institutions

01.08.2005 - 05.08.2005

University of Oslo
Oslo

Norwegen
t.h.torneby@sv.uio.no

h t t p : / / w w w . s v . u i o . n o / o s s / m e e k . h t m lExterner Link

The objective of the course is to provide an overview of organizational change in higher education Institutions. While the focus is on the higher education institution, the relationship between higher education institutions and the external environment is considered to be the key to understanding internal organizational dynamics. The external environment is itself turbulent, complex and changing. External influences include, on the one hand, the changing relationship between higher education and government, and, on the other, its place and function in the evolving knowledge society. Theoretically, the course adopts a rather eclectic approach to organizational change, though it identifies some of the main intellectual traditions in understanding organizational change and evaluates their current relevancy. Empirically, it draws upon data and case studies from a number of developed countries in various locations: Europe, North America and Australia. Course Credits: 10 pts (ECTS). Eine Anmeldung ist erforderlich. Die Teilnehmerzahl ist auf 30 Personen begrenzt. Die Teilnahmegebühr beträgt 1800 NOK.

Schlagwörter

Australien, Europa, Nordamerika, Hochschule, Sozialarbeit, Politik, Bildungspolitik, Hochschulpolitik, international,

Inhaltsbereich der Veranstaltung Hochschule
Adressaten Allgemeine Öffentlichkeit; Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch
Relevanz europaweit
Veranstalter University of Oslo
Zuletzt geändert am 19.07.2005

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: