Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Digital Learning in School Education. Perspectives from Japan, France, and Germany

16.09.2022, 09:30 Uhr - 16.09.2022, 16:30 Uhr

Japanisch-Deutsches Zentrum Berlin
Saargemünder Str. 2
14195  Berlin
Berlin
Deutschland
jdzb@jdzb.de

h t t p s : / / j d z b . d e / d e / v e r a n s t a l t u n g e n / d i g i t a l - l e a r n i n g - s c h o o l - e d u c a t i o nExterner Link

This international symposium will bring together perspectives on digital learning in school education from three countries, namely Japan, France, and Germany, in the following three areas:
The academic perspective: Assessing benefits and disadvantages of, in particular, social aspects of digital learning (Panel).
The policy maker perspective on governmental strategies: How is the digital transformation of learning and school education on all levels currently being organized and what will be developments in the near future (Roundtable).
The "classroom" perspective: Experiences and concerns in practically applying tools of digital learning (Roundtable).

Schlagwörter

Deutschland, Frankreich, Japan, Digitale Medien, Digitale Revolution, Digitalisierung, Lernen, Lernprozess, Mediennutzung, Praxiserfahrung, Schule, Schulentwicklung, Schulpolitik, Sozialer Faktor, Transformation, Unterrichtsentwicklung,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II
Adressaten Lehrer/-innen; Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter

Japanisch-Deutsches Zentrum Berlin in cooperation with the France-Japan Foundation of the École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS), Paris

Zuletzt geändert am 17.08.2022

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)