Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

"IV Encuentro International de Educación Inclusiva y Social" & "I Congreso Latinoamericano 'La Escuela Inclusiva en el Sistema Educativo'"

13.10.2016 - 15.10.2016

Nave Universitaria, Ciudad de Mendoza

Argentinien

h t t p : / / e d u c a c i o n . u n c u y o . e d u . a r / n u e s t r a - f a c u l t a d - c o - o r g a n i z a - c o n g r e s o - l a t i n o a m e r i c a n o - s o b r e - e d u c a c i o n - i n c l u s i o nExterner Link

"Inclusive Education appears as the possibility of building a society in which all citizens are recognized and participate, eliminating all kinds of social, economic and cultural exclusions.The growing diversity of today's society and its progressive complexity demand analysis and reflection on the role of the school institution and that of education.

In this context, the 1st Latin American Congress 'The Inclusive School in the Educational System' will be held in Mendoza, in which representatives from Argentina and Italy will participate. Its purpose is to reiterate on the political, educational and social agenda pressing issues related to the right to an education for all, as well as to raise practical instruments that favor the development of competences so that all citizens contribute to social construction from knowledge, knowing how to do and being as the highest individual and social aspiration."

[Abstract: Site editor’s information translated by editors of Education Worldwide]

 

Schlagwörter

Argentinien, Italien, Lateinamerika, Benachteiligung, Bildung für alle, Bildungschance, Bildungssystem, Chancengleichheit, Inklusion, Partizipation, Recht auf Bildung, Transformation,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Behindertenpädagogik; Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
Adressaten Lehrer/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Behindertenpädagogen/-pädagoginnen; Sozialpädagogen/-pädagoginnen
Tagungssprache Andere
Relevanz weltweit
Veranstalter Fundación Bologna Mendoza; Facultad de Educación Elemental y Especial de la Universidad Nacional de Cuyo;  Universidad de Congreso; Departamento de Ciencias de la Educación de la Universidad de Bologna
Zuletzt geändert am 10.08.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: