Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

World Association of Lesson Studies (WALS) International Conference 2016

03.09.2016 - 05.09.2016

University of Exeter (UK)
Exeter
WALS2016@exeter.ac.uk

http://www.walsnet.org/2016/Externer Link

The deadline for abstract submission was 30 April 2016. The conference will take place from 03 to 05 September 2016.

"The conference theme focuses on the role of Lesson Study in leading teaching developments and its role in professional learning in the context of professional learning communities.

The strands for WALS2016 are:
• Lesson study in different cultural, subject and learning contexts
• Developing Professional Learning Communities: models and practices
• Creating Knowledge in Practice; action research and other practice based research approaches
• Leadership, management and policy aspects of lesson study
• Learning studies
• Impact of lesson study on student learning
• Early years education
• Further and Higher Education
• Special needs and inclusive education
• Innovative uses of lesson study"
[Abstract: Site editorÂ’s information]

mehr/weniger
Schlagwörter

GroĂźbritannien, Lernen, Lernumgebung, Unterricht, Forschung, Lernprozess,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Veranstalter World Association of Lesson Studies (WALS)
E-Mail des Kontakts WALS2016@exeter.ac.uk
Beginn der Veranstaltung 03.09.2016, 00:00
Ende der Veranstaltung 05.09.2016, 00:00
Veranstaltungsstätte University of Exeter (UK)
Staat Vereinigtes Königreich (Großbritannien und Nordirland)
Tagungssprache Englisch
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Berufliche Bildung; Hochschule; Jugendbildung; Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung
Adressaten Lehrer/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Erwachsenenbildner/-innen
Aufgenommen am 14.04.2016
Zuletzt geändert am 17.05.2016

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)