Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Contemporary Issues and Perspectives on Gender Research in Adult Education. History, Philosophy, Methodology and Practice

08.10.2015 - 10.10.2015

Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Belgrade, Serbia
iro@f.bg.ac.rs

http://www.f.bg.ac.rs/en2/international_cooperation/conferencesExterner Link

"The aim of the conference is to discuss what kind of research in adult education regarding gender are prevalent in academic communities, what are the philosophical and methodological backgrounds, how these issues influence formulation c of research questions, how they relate to current adult education practice and what attitudes and subjectivities of adult educators researchers produce. Besides looking at the present, we would like to explore how adult education history was constructed in relation to gender perspective and to offer possibilities to rewrite the past in a gender inclusive manner."
[Abstract: Site editor┬ĺs information]

mehr/weniger
Schlagw├Ârter

Europa, Serbien, Gender, Geschlecht, Geschlechterrolle, Geschlechterbeziehung, Bildung, Erwachsenenbildung, Diskurs, Bildungsgeschichte, Universit├Ąt, Geschlechterforschung,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Veranstalter European Society for Research on the Education of Adults (ESREA); European Society for Research on the Education of Adults (ESREA); Faculty of Philosophy, University of Belgrade
E-Mail des Kontakts iro@f.bg.ac.rs
Beginn der Veranstaltung 08.10.2015, 00:00
Ende der Veranstaltung 10.10.2015, 00:00
Veranstaltungsst├Ątte Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Belgrade, Serbia
Staat Serbien
Tagungssprache Englisch
Inhaltsbereich der Veranstaltung Hochschule; Erwachsenenbildung/Weiterbildung; Wissenschaft/Bildungsforschung; Bildungspolitik/Bildungsverwaltung
Adressaten Studierende; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung
Aufgenommen am 17.09.2015
Zuletzt ge├Ąndert am 25.11.2015

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)