Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Ubiquitous Learning Conference 2011

11.11.2011 - 12.11.2011

Clark Kerr Conference Center and Great Hall, University of California
2601 Warring St.
CA 94720 Berkeley, California

Vereinigte Staaten
support@ubi-learn.com

h t t p : / / u b i - l e a r n . c o m / c o n f e r e n c e - 2 0 1 1 /Externer Link

The Ubiquitous Learning Conference investigates the uses of technologies in learning, including devices with sophisticated computing and networking capacities which are now pervasively part of our everyday livesÂ’ from laptops to mobile phones, games, digital music players, personal digital assistants and cameras. The Conference explores the possibilities of new forms of learning using these devices not only in the classroom, but in a wider range of places and times than was conventionally the case for education. Ubiquitous Learning is made possible in part by the affordances of the new, digital media. WhatÂ’s new about it? WhatÂ’s not-so-new? What are the main challenges of access to these new learning opportunities? These are the key themes and scope and concerns of the Conference and its companion Journal.

Schlagwörter

Internationale Konferenz, E-Learning, Medienkompetenz, Lernen, Technologische Entwicklung, Medieneinsatz, Neue Medien, Technologieunterstuetztes Lernen, Ausserschulisches Lernen,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Jugendbildung; Wissenschaft/Bildungsforschung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Lehrer/-innen; Ausbilder/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter Common Ground Publishing
Zuletzt geändert am 29.07.2011

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: