Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

SMEC 2010 “Inquiry-based learning: Facilitating authentic learning experiences in science and mathematics”

16.09.2010 - 17.09.2010

Dublin City University
Dublin
smec10@dcu.ie

http://www.dcu.ie/smec/2010/index.shtmlExterner Link

Inquiry-based learning has been chosen as the theme for this year’s conferences as this inductive method for teaching and learning has been shown to engage and stimulate students to continue to learn and pursue careers in areas of science and mathematics. This conference is aimed at all parties involved in the teaching and learning of science and mathematics and will look to address the issues, concerns and experiences of inquiry-based learning, such as:
- Breadth versus depth in science and mathematics curricula
- Attitudes and perceptions of inquiry-based learning
- Implications for teacher education; pre-service & in-service
- Inquiry for teachers - challenges and rewards of implementation
- Inquiry as a means versus inquiry as an outcome
- Assessment of inquiry

mehr/weniger
Schlagwörter

Internationale Konferenz, Naturwissenschaftlicher Unterricht, Mathematikunterricht, Handlungsorientierter Unterricht, Unterrichtsmethode, Lehrerausbildung, Didaktik, Unterrichtskonzept,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Veranstalter CASTeL, the Centre for the Advancement of Science Teaching and Learning
E-Mail des Kontakts smec10@dcu.ie
Beginn der Veranstaltung 16.09.2010, 00:00
Ende der Veranstaltung 17.09.2010, 00:00
Veranstaltungsstätte Dublin City University
Staat Irland
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Inhaltsbereich der Veranstaltung Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Sonderschule/Förderschule; Berufsschule
Adressaten Lehrer/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen
Aufgenommen am 07.07.2010
Zuletzt geändert am 07.07.2010

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)