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Educational Effects of Early or Later Secondary School Tracking in Germany

ftp://ftp.zew.de/pub/zew-docs/dp/dp07079.pdfExterner Link

This paper (35 p, PDF) examines educational outcomes of pupils selected to secondary school types by different tracking regimes in a German state (Hesse): Pupils are alternatively streamed after fourth grade or after sixth grade. Regression results indicate that, estimated on the mean, there are no negative effects of later tracking on educational outcomes in the middle of secondary school. Positive effects are observed for pupils with a less favorable family background. Quantile regressions reveal that the estimated effects of later tracking are positive for the lower quantiles but decrease monotonically over the conditional distribution of test scores.

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Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Deutschland, Hessen, Bildungsforschung, Schule, Schulwahl, UEBERGANG PRIMARSTUFE - SEKUNDARSTUFE I, Befähigung, empirische Forschung, Chancengleichkeit, PISA-E (PROGRAMME FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT - ERGAENZUNGSSTUDIE),

Bildungsbereich Grundschule; Sekundarstufe I
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Medienkategorie Internet
Sprache Englisch
Gehört zu URL ftp://ftp.zew.de/pub/zew-docs/
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Mühlenweg, Andrea
Bezugs- und Nutzungsbedingungen frei
Technische Anforderungen AcrobatReader
Zuletzt geändert am 21.12.2007

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