Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Fundamental Determinants of School Efficiency and Equity: German States as a Microcosm for OECD Countries

h t t p s : / / d o c s . i z a . o r g / d p 2 8 8 0 . p d fExterner Link

Cross-country evidence on student achievement might be hampered by omitted country characteristics such as language or legal differences. This paper (42 p.) uses cross-state variation in Germany, whose sixteen states share the same language and legal system, but pursue different education policies. The same results found previously across countries hold within Germany: Higher mean student performance is associated with central exams, private school operation, and socio-economic background, but not with spending, while higher equality of opportunity is associated with reduced tracking. In a model that pools German states with OECD countries, these fundamental determinants do not differ significantly between the two samples.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Deutschland, Bildungsforschung, Chancengleichheit, Effizienz, Leistung, Schulforschung, Schulsystem,

Bildungsbereich Sekundarstufe I
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Woessmann; Ludger
Erstellt am 01.06.2007
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Bezugs- und Nutzungsbedingungen frei
Gehört zu URL https://www.iza.org/‌
Technische Anforderungen AcrobatReader
Zuletzt geändert am 20.06.2023

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: