Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Progress in International Reading Literacy Study 2001 (PIRLS) 1999—2003

h t t p s : / / w w w . i e a . n l / s t u d i e s / i e a / p i r l s / 2 0 0 1Externer Link

PIRLS examines three aspects of reading literacy: processes of comprehension, purposes for reading, and reading literacy behavior and attitudes. The first two aspects form the basis of the written test of reading comprehension. The PIRLS framework calls on students to demonstrate their understanding of a wide variety of texts classified under two major purposes of reading - acquiring and using information and gaining literary experience.
Participating countries: Argentina, Belize, Bulgaria, Canada (Ontario and Québec), Colombia, Cyprus, Czech Republic, England, France, Germany, Greece, Hong Kong (SAR), Hungary, Iceland, Iran, Israel, Italy, Kuwait, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Romania, Russian Federation, Scotland, Singapore, Slovak Republic, Slovenia, Sweden, Turkey, United States.
Nine countries participated in the 1991–2001 Trends Study: Greece, Hungary, Iceland, Italy, New Zealand, Singapore, Slovenia, Sweden, and United States.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Deutschunterricht, Internationaler Vergleich, Leseerziehung, LESEFAEHIGKEIT, internationaler Vergleich, Vergleichsstudie,

Bildungsbereich Grundschule
Ressourcenkategorie Projekt
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit IEA Secretariat; Herengracht 487; NL - 1017 BT Amsterdam; Niederlande
Erstellt am
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zugang ohne Anmeldung frei zugänglich
Kostenpflichtig nein
Gehört zu URL https://www.iea.nl/‌
Zuletzt geändert am 06.07.2020

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: