Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

The necessity of education

h t t p s : / / w e b . a r c h i v e . o r g / w e b / 2 0 0 2 1 2 1 9 0 6 3 6 5 5 / w w w . s o c s c i . k u n . n l / p e d / w h p / h i s t e d u c / t h o o m e s - e . h t m lExterner Link

The author takes position that pedagogics is a normative science with its own subject of research. The historical development of pedagogical thought shows strong relations with philosophical-anthropological principles and with historical-cultural chracteristics. Education today is confronted with, among other things, postmodern developments in society (´Hauslosigkeit´) and a change in patterns of youth behaviour (from a standard career to a chosen career). For pedagogical analysis, a renewed appeal to reason is advocated.

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Erziehungswissenschaft, Anthropologie, Erziehung, Historische Pädagogik, Paedagogik, Geschichte,

Bildungsbereich Forschung / Wissenschaft
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Dr. Daan Thoomes, Universitaet Utrecht, D.Thoomes@library.uu.nl
Erstellt am 26.10.2000
Sprache Englisch
URL des Copyright http://www.socsci.kun.nl/ped/whp/histeduc/‌
Gehört zu URL http://www.socsci.kun.nl/ped/whp/‌histeduc
Zuletzt geändert am 12.05.2011

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: