The necessity of education
[ The necessity of educationLink defekt? Bitte melden! ]
The author takes position that pedagogics is a normative science with its own subject of research. The historical development of pedagogical thought shows strong relations with philosophical-anthropological principles and with historical-cultural chracteristics. Education today is confronted with, among other things, postmodern developments in society (´Hauslosigkeit´) and a change in patterns of youth behaviour (from a standard career to a chosen career). For pedagogical analysis, a renewed appeal to reason is advocated.
Fach, Sachgebiet
- Hochschule Erziehungswissenschaften und Pädagogik Allgemeine Pädagogik, historische Erziehungswissenschaft
Schlagwörter
Erziehungswissenschaft, Anthropologie, Erziehung, Historische Pädagogik, Paedagogik, Geschichte,
Bildungsbereich | Forschung / Wissenschaft |
---|---|
Ressourcenkategorie | Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier |
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit | Dr. Daan Thoomes, Universitaet Utrecht, D.Thoomes@library.uu.nl |
Erstellt am | 26.10.2000 |
Sprache | Englisch |
URL des Copyright |
http://www.socsci.kun.nl/ped/whp/histeduc/ |
Gehört zu URL |
http://www.socsci.kun.nl/ped/whp/histeduc |
Zuletzt geändert am | 12.05.2011 |