Open Educational Research Conference (OER22)
26.04.2022 - 28.04.2022
26.04. in London
27. und 28. virtuell
London/Online
Vereinigtes Königreich
enquiries@alt.ac.uk
The conference will put the spotlight on both the value and limitations of Open Education in a (post)pandemic world.
- Theme 1: Pedagogy in a time of crisis - what does an ‘open’ response look like?
- Theme 2: Open textbooks: making the most of their potential;
- Theme 3: Open in Action: open teaching, educational practices and resources;
- Theme 4: Open research; scholarship or research around any aspect of open education;
- Theme 5: Wildcard proposals that demonstrate fun and creative practice in relation to openness are very welcome.
Schlagwörter
Bildungsforschung, COVID-19, Digitale Medien, Digitalisierung, Erziehungswissenschaft, Open Access, Open Educational Resources, Pandemie, Unterrichtstechnologie, OER, Learning Technology, Digitale Bildung, Pedagogy, Open research, Open teaching, Open education,
Art der Veranstaltung | Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium |
---|---|
Inhaltsbereich der Veranstaltung | Wissenschaft/Bildungsforschung; Medien- und Informationskompetenz |
Adressaten | Studierende; Ausbilder/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Erwachsenenbildner/-innen |
Tagungssprache | Englisch |
Relevanz | weltweit |
Veranstalter | Association of Learning Technology (ALT) in Kooperation mit dem Global OER Graduate Network (GO-GN) |
Zuletzt geändert am | 24.02.2022 |