Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Perspektiven von Lehrenden sowie Schülerinnen und Schülern auf das Vexierbild Bläserklassenunterricht.

Eine qualitative Interviewstudie.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 6 6 9 9Externer Link

Many schools have concert bands; to date, however, little research has been conducted on the experience of participants tin this kind of music lesson. In the frame-work of a qualitative interview study, I focused on accessing and contrasting the various perspectives of general music teachers, instrumental instructors and pupils on concert bands ("Bläserklassen"). The study adheres to grounded theory methodology, reconstructing both the conceptual assumptions of the teachers of three different concert bands and the discrepancies emerging in a comparison of the perspectives. Strikingly, participants' perspectives on the concert bands proved to diverge significantly. This article argues for integrating this stated ambiguity within the theory of music pedagogy and using it to positively further the didactic development of what is offered in the classroom situation. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Interview, Qualitative Forschung, Instrumentalunterricht, Klassenmusizieren, Musikpädagogik,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 251-268, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-156699
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#38
Sprache deutsch; englisch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3661-9
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-156699
Erfasst von Professur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update 2018/1

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: