Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Que ce n'est pas toujours facile.

Multimediale, mehrsprachige und interkulturelle Lernszenarien in Studium und Schule umsetzen - Ergebnisse aus einem deutsch-französischen Forschungsprojekt.

h t t p s : / / w w w . p e t e r l a n g . c o m / v i e w / 9 7 8 3 6 5 3 9 7 5 0 2 4 / c h a p t e r 1 7 . x h t m lExterner Link

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 3 7 2 6 / 9 7 8 - 3 - 6 5 3 - 0 5 0 2 7 - 1Externer Link

This article presents a blended-learning project which brought together students of Humboldt-University Berlin, the University of Siegen and the University of Paris 3 - Sorbonne Nouvelle. Working in binational tandems, students discussed complex topics such as multilingualism, multiliteracies, Bildung/culture/identity, and task-based language learning in synchronous and asynchronous communication processes (via Moodle, Skype etc.). Based on their own multimedia-based, multilingual, and intercultural experiences in the project, they developed tasks for learners at school. For research purposes, students were asked about their own use of media, their experiences with similar projects, and their views on practicability of multimedia-based and intercultural learning scenarios in school contexts. The results reveal the high potential of the project for fostering the processes of Bildung among future teachers: it helps them to initiate motivational and intercultural processes and to develop their own professional identity. (Orig.).

Schlagwörter

Forschungsergebnis, Schule, Interkulturelles Lernen, Multimediales Lernen, Unterricht, Fachdidaktik, Mehrsprachigkeit, Französischunterricht, Studium, Forschungsprojekt, Deutschland, Frankreich,

Quelle Aus: Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition (2016) S. 273-284, URL des Volltextes: https://www.peterlang.com/view/9783653975024/chapter17.xhtml; https://doi.org/10.3726/978-3-653-05027-1
Reihe Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert#Bd.#32
Sprache deutsch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-631-65827-7; 978-3-653-05027-1
DOI 10.3726/978-3-653-05027-1
Erfasst von Externer Selbsteintrag
Update 2018/2

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: