Que ce n'est pas toujours facile.
Multimediale, mehrsprachige und interkulturelle Lernszenarien in Studium und Schule umsetzen - Ergebnisse aus einem deutsch-französischen Forschungsprojekt.
h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 3 7 2 6 / 9 7 8 - 3 - 6 5 3 - 0 5 0 2 7 - 1
[ Que ce n'est pas toujours facile.Link defekt? Bitte melden! ]
This article presents a blended-learning project which brought together students of Humboldt-University Berlin, the University of Siegen and the University of Paris 3 - Sorbonne Nouvelle. Working in binational tandems, students discussed complex topics such as multilingualism, multiliteracies, Bildung/culture/identity, and task-based language learning in synchronous and asynchronous communication processes (via Moodle, Skype etc.). Based on their own multimedia-based, multilingual, and intercultural experiences in the project, they developed tasks for learners at school. For research purposes, students were asked about their own use of media, their experiences with similar projects, and their views on practicability of multimedia-based and intercultural learning scenarios in school contexts. The results reveal the high potential of the project for fostering the processes of Bildung among future teachers: it helps them to initiate motivational and intercultural processes and to develop their own professional identity. (Orig.).
Schlagwörter
Forschungsergebnis, Schule, Interkulturelles Lernen, Multimediales Lernen, Unterricht, Fachdidaktik, Mehrsprachigkeit, Französischunterricht, Studium, Forschungsprojekt, Deutschland, Frankreich,
Quelle | Aus: Web 2.0 und komplexe Kompetenzaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition (2016) S. 273-284, URL des Volltextes: https://www.peterlang.com/view/9783653975024/chapter17.xhtml; https://doi.org/10.3726/978-3-653-05027-1 |
---|---|
Reihe | Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert#Bd.#32 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-631-65827-7; 978-3-653-05027-1 |
DOI |
10.3726/978-3-653-05027-1 |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2018/2 |