Bridging the gap between teaching styles and learning styles: a cross-cultural perspective (Lixin Xiao)

h t t p : / / t e s l - e j . o r g / e j 3 9 / a 2 . p d f

Im Mittelpunkt dieser Untersuchung stehen die kulturellen Unterschiede in den Vorstellungen und Erwartungshaltungen von irischen Englisch-Lehrern und chinesischen Schülern. Es wird gezeigt, wie wichtig es ist, dass sich beide Seiten über die verschiedenen Lern- und Lehrkulturen bewusst sind. Das trägt nicht nur zum interkulturellen Verständnis bei, sondern sichert damit effektives Lernen und Lehren.

Autor:

Xiao, Lixin

Lange Beschreibung:

This paper investigates the nature of the mismatch caused by culture-based differences in perceptions and expectations of L2 teaching and learning style preferences between Irish English teachers and Chinese students. A survey was conducted which included a questionnaire, interview and class observation at two language institutes in Dublin, Ireland. The findings suggest the mutual awareness of the ``cultures of learning`` should be required. Finally appropriate bridging strategies are recommended to native English-speaker teachers who are engaged in teaching Chinese ESL learners in their home institutions.

Bildungsebene:

Primarstufe; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II

Lernressourcentyp:

Primärmaterial/Quelle

freie Schlagwörter:

KULTURELLER UNTERSCHIED; INTERKULTURELLE FORSCHUNG; INTERKULTURELLER VERGLEICH; LERNMODELL; LEHRMODELL; IRLAND; CHINA; SCHUELER; LEHRER

Sprache:

Englisch

Themenbereich:

Schule; Sprachen und Literatur
Schule; Sprachen und Literatur; Englisch

Kompletter Titel:

Bridging the gap between teaching styles and learning styles : a cross-cultural perspective.

Geeignet für:

Lehrer; Schüler