The English teacher as facilitator and authority (Shaun O"Dwyer)

h t t p : / / t e s l - e j . o r g / e j 3 6 / a 2 . p d f

Innerhalb der Diskussion, ob der Lehrer als Autorität oder als Vermittler anzusehen ist, argumentiert dieser Artikel für den Typus eines Englisch-Lehrers, der sowohl eine Autorität ist, die technisches und praktisches Wissen über die Fremdsprache unterrichten kann, als auch ein Vermittler des kooperativen Sprachenlernens.

Autor:

O`Dwyer, Shaun

Lange Beschreibung:

Over the past eighty years or so, some education theorists have repudiated the notion that it is the teacher`s role to act as an authority in the classroom, transmitting knowledge to students ´´who do not know.´´ In English as a second or foreign language education, a notion of the teacher as ´´facilitator´´ is considered to be more compatible with students` felt needs and autonomy. This paper argues that there are epistemological flaws in prominent rejections of transmission theories of learning. Drawing on British philosopher Michael Oakeshott`s distinction between technical and practical knowledge, it argues for a modified understanding of the English teacher both as an authority capable of transmitting these types of knowledge in language, and as a facilitator of cooperative language learning.

Bildungsebene:

Sekundarstufe I; Sekundarstufe II

Lernressourcentyp:

Primärmaterial/Quelle

freie Schlagwörter:

ENGLISCHUNTERRICHT; LEHRER; AUTORITAET; FREMDSPRACHENUNTERRICHT; LERNTHEORIE

Sprache:

Englisch

Themenbereich:

Schule; Sprachen und Literatur
Schule; Sprachen und Literatur; Englisch
Schule; Sprachen und Literatur; Englisch; Sprache, Sprachliche Fertigkeiten, Kompetenzen

Kompletter Titel:

The English teacher as facilitator and authority

Geeignet für:

Lehrer; Schüler