Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: UNTERRICHTSMATERIAL) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Quelle: "learn:line NRW") ) und (Lernressourcentyp: SIMULATION)

Es wurden 11 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • Planet Schule: Werbung

    Bei der Gestaltung ihrer individuellen Werbekampagne für eine Limonade geht es darum, die Mechanismen der Werbeindustrie zu durchschauen und gleichzeitig der eigenen Kreativität freien Lauf zu lassen. Es gibt bei diesem Modul keine richtige oder falsche Lösung. Ziel ist es, dass die Schüler und Schülerinnen sich ihrer eigenen Entscheidungen bewusst werden und über das ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00000945" }

  • 20 Jahre Harry Potter – Ideen und Impulse für den fächerübergreifenden Unterricht

    Schon 20 Jahre ist es her, dass mit „Harry Potter und der Stein der Weisen“ der erste Band der beliebten Fantasy-Romanreihe in deutscher Übersetzung erschien. Die fantasievollen, vielschichtigen und spannenden Abenteuer des Zauberschülers mit der gezackten Narbe begeistern seitdem Generationen von Leserinnen und Lesern. Zusammen mit dem Carlsen Verlag nimmt die Stiftung ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00014907" }

  • Fachbegriffe begreifen - eine Anleitung zum Tabu spielen

    Die Schüler*innen erarbeiten sich Fachbegriffe und erklären sich diese gegenseitig in einem Tabu-Spiel. Sie reflektieren anschließend ihre Erfahrungen mit dem Gebrauch von Fachsprache.

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00015647" }

  • Atmospheric Circulation

    The topics weather and atmospheric circulation are foreseen for many curricula in secondary education. They are very much relevant for the students’ geography education as without knowledge of atmospheric processes (as a driving force) the distinctions among the natural potentials of different areas cannot be fully understood.

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001091" }

  • Floods

    Extreme flood events and their consequences for affected residents are mentioned in the media often and are thus observed by the pupils on a regular basis. In light of the presently ongoing discussion about possible consequences of anthropogenic influenced climate change, there is renewed public interest in climate based extreme events. A natural hazard like a flood is not ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001092" }

  • Traces of Fire (Geography)

    Forest fires claimed a large number of lives and caused great ecologic damage in the Mediterranean in the past years. During the summer and while the fires last, the media coverage is extensive – one can watch countless reports on the course of the fires, listen to interviews on losses and human tragedies, and read about backgrounds. But what about the developments in the ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001094" }

  • Tracing the Invisible

    Within the thematic complex of the optics, satellite images apply exceptionally well. The physical basics of satellite remote sensing reach from the recording to the completed satellite image. The goal of the teaching unit "Tracing the invisible" is to convey the interrelations among the electromagnetic spectrum, reflect ion, absorption and the processes of recording ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001109" }

  • Traces of Fire (Biology)

    Environmental pollution, overexploitation of resources and climate change are terms children and adolescents are confronted with more and more frequently. These terms are connected with the threatening and extinction of plant and animal species. While the environmental conditions are changing faster, many species are not able to adapt. Even landscapes are increasingly changing ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001102" }

  • Contrast

    Satellite images are a practical way to convey the set-up of digital pictures as well as the basics of digital picture processing. The Contrast learning module aims at an advancement of the pupils’ knowledge on digital image processing and data structure. The module makes use of the computer’s scope in order to convey the topic involving animation and interaction. Dealing ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001104" }

  • Pixel off the right Path

    Dealing with functions mathematically is a basic aspect of this module. In addition, the pupils ought to learn about aspects of remote sensing. These aspects are divided into basic and optional parts. The basic facets are inalienable in order to comprehend the task. The additional facets are useful and interesting information for making the instruction ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00001107" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite