Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: (Freitext: PROPAGANDA) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)

Es wurden 24 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • Disinformation Nation: Is It Propaganda?

    Students learn to define and recognize propaganda by finding and analyzing advertisements, then applying a three-part definition to determine if they rise to the level of propaganda. (USA: Newseum 2019)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Analyzing Propaganda through Historical Sources

    Lesson Plans connected to The United States Holocaust Memorial Museum in Washington, D.C. and its exhibition about the role of propaganda in World War II (2010).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:886057" }

  • Geschichte auf Englisch - Jahrgangsstufe 8

    Unterrichtseinheiten zu den Themen: The Golden Twenties, Propaganda in the First World War und Treaty of Versailles (bayern-bilingual 2010-22)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Stoppt Hass-Propaganda

    Die Unterrichtseinheit vermittelt, wie Jugendliche Hass-Propaganda erkennen und sich selbst und andere davor schützen können (2015).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2807682" }

  • Nazi Propaganda

    To justify the annexation of Austria, Hitler called for a public vote on whether the unification should stand. In this lesson, students analyze and compare three different forms of propaganda that influenced the vote – a speech delivered by Hitler, a campaign poster, and a voting ballot (USA: Stanford 2021).

    Details  
    { "HE": [] }

  • The Power of Propaganda in World War II

    In this interactive lesson, students use primary sources, including posters, documents, artifacts from The International Museum of World War II, and videos, to examine how and why propaganda was used by combatant nations with such powerful effect during World War II (USA: PBS 2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • How Revolting It Is!

    Comparing the French and the American Revolutions in January 1793 - lesson by Jim Hill, California State University San Bernardino. Students are asked to create a propaganda piece to convince the people of the new American nation to support the French in their revolution against the monarchy.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:288033" }

  • Geschichte auf Englisch - Jahrgangsstufe 8

    Unterrichtseinheiten zu den Themen: Propaganda in the First World War und Treaty of Versailles (bayern-bilingual 2010-20)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:930807" }

  • Argument, Persuasion, or Propaganda?

    Students analyze World War II posters, chosen from online collections, to explore how argument, persuasion and propaganda differ (USA: ReadWriteThink 2018).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Verbrannte Orte

    Am 10. Mai 1933 verbrannten Nationalsozialist*innen auf dem Berliner Bebelplatz (damals: Opernplatz) öffentlich die Bücher verfemter Autor*innen. Diese Bücherverbrennung bildete den Höhepunkt der sogenannten "Aktion wider den undeutschen Geist", die vom Hauptamt für Presse und Propaganda der Deutschen Studentenschaft vorbereitet worden war. Weniger bekannt ist ...

    Details  
    { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00017517" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 3 Eine Seite vor Zur letzten Seite