Suche

Sprachwechsel zur englischen Seite Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
advanced search

Inhalt

Progress in International Reading Literacy Study [PIRLS]

international
The Lynch School of Education at Boston College conducts the TIMSS and PIRLS studies for the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Therefore, this website and the IEA's website provide the most comprehensive information on [...]

international
The IEA is an international cooperative of national research institutions and governmental research agencies from almost 70 countries worldwide. Since it was founded in 1958, the IEA has carried out more than 30 international large-scale comparative studies of educational achievement. Some prominent examples are the Trends in [...]

Lesefähigkeit ist eine der – wenn nicht die wichtigste Kulturtechnik, die Schüler im Laufe ihrer ersten Schuljahre erlernen. Sie stellt die Basis für jegliches Lernen, für die persönliche Weiterentwicklung und die Teilhabe am gesellschaftlichen Leben dar. Die PIRLS-Studie erhebt diese Kernkompetenz bei Schülern am Ende ihrer Grundschulzeit und [...]

Last Update: 02.02.2011  -  T. Massar ;

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)