Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Learning Analytics and Knowledge 2018

05.03.2018 - 09.03.2018

SMC Conference & Function Centre
66 Goulburn St
Sydney

Australien
brooke.fuz@sydney.edu.au

h t t p s : / / l a t t e - a n a l y t i c s . s y d n e y . e d u . a u /Externer Link

The 8th International Learning Analytics and Knowledge (LAK) Conference – Towards User-Centred Analytics: We extend invitations to researchers, practitioners, leaders, administrators, government and industry professionals interested in the field of learning analytics and related disciplines. LAK provides a forum to address critical issues and challenges confronting the education sector today, by harnessing the power of data science in combination with learner-centred design. We take learning analytics to be the measurement, collection, analysis and reporting of data about learners and their contexts, for purposes of understanding and optimizing learning and the environments in which it occurs.

Schlagwörter

Bildungsforschung, Daten, Digitalisierung, Internationale Konferenz, Leistungsmessung, Lernerfolgsmessung, Lernforschung, Personenzentrierter Ansatz, Technologie, Unterrichtstechnologie, Bewertung, Lerntechnologie, Nutzerorientierung,

Art der Veranstaltung Konferenz / Tagung / Fachtagung / Kolloquium / Kongress / Symposium
Inhaltsbereich der Veranstaltung Hochschule; Wissenschaft/Bildungsforschung; Medien- und Informationskompetenz
Adressaten Lehrer/-innen; Hochschullehrer/innen / Forscher/-innen; Bibliotheks- und Dokumentationsfachkräfte; Lehrerbildner/-innen; Fachleute aus Bildungspolitik und -verwaltung; Erwachsenenbildner/-innen
Tagungssprache Englisch
Relevanz weltweit
Veranstalter Organisation: Society for Learning Analytics Research (SoLAR); Gastgeber: University of Sydney
Zuletzt geändert am 26.01.2018

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: