Positionspapier "Publishers and Open Educational Resources can work together" der International Publishers Association (IPA)
The policy papper of the International Publishers Association recognises the complementary and beneficial role that Open Educational Resources can play in the educational environment. However, in the IPA's view the OERs also bring challenges for sustainability, quality, and efficacy. They also fear that government funding of OER development can restrict choice and plead for a discussion of these issues.
Fach, Sachgebiet
Schlagwörter
Lehrmaterial, Meinung, Open Access, Open Educational Resources, Schulbuchverlag, Stellungnahme, Unterrichtsmaterial, OER, Freie Bildungsmedien, Verlagswirtschaft,
Bildungsbereich | Grundschule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II |
---|---|
Ressourcenkategorie | Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier |
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit | International Publishers Association (IPA) |
Erstellt am | 06.11.2013 |
Sprache | Deutsch |
Rechte | Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung |
Kostenpflichtig | nein |
Gehört zu URL |
https://internationalpublishers.org/our-work/educational-publishing/educational-publishers-forum |
Zusatzinformation |
https://internationalpublishers.org/images/epf/pp3.pdf |
Zuletzt geändert am | 09.03.2021 |