Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Elsaß-Projekt: Becoming European: How EU integration shapes everyday experiences of identity and diversity

http://www.geschichte.uni-wuppertal.de/forschung/forschungsprojekte/geschichte-und-ihre-didaktik-geschichte-der-neuzeit/elsass-projekt.htmlExterner Link

By studying diaries, testimonials, police and newspaper reports we will analyse whether and to what extent state policies have affected the notion of national belonging and how practices of everyday life, common habits, communication, manners and attitudes generated new forms of trans- and supra-national citizenship. Initial inquiries into diaries, for instance, show that the rigidity of France’s post-1945 Épuration policy (Säuberung), aimed at breaking up German loyalties, led to exhaustion and fatigue that resulted in a strong hope of European unity and French-German reconciliation long before this policy was confirmed by official declarations.

mehr/weniger
Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Europa, Wuppertal, Identität, Geschichtsforschung, Didaktik, Projekt, Forschungsprojekt, Elsaß, Transnationalität, Geschichte, Kohser-Spohn,

Bildungsbereich Forschung / Wissenschaft
Ressourcenkategorie Projekt
Medienkategorie Internet
Sprache Deutsch
Gehört zu URL http://www.geschichte.uni-wuppertal.de
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Kohser-spohn@t-online.de
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zuletzt geändert am 10.06.2015

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)