Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

OECD Thematic Review on Migrant Education: Country Background Report for Austria

h t t p s : / / w w w . o e c d . o r g / e d u c a t i o n / i n n o v a t i o n - e d u c a t i o n / 4 2 4 8 5 0 0 3 . p d fExterner Link

This national report is an output of the OECD Thematic Review of Migrant Education. It provides facts and existing evaluative information on migrant education in Austria following the OECD’s guidelines for country background reports for this review. … The focus of this report is on migrant education policies and practices. However, some information on general immigration and integration policies and approaches is provided in order to place education policies in overall national policy contexts. There are two major aims: 1. Descriptive: To present the current picture of what is happening in terms of immigrant children’s access to, participation in and performance at school, and what interventions are working and not working. 2. Analytical: To present why certain interventions are working and others are not working (e.g. evaluative information done by research). (DIPF/Orig.)

Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Migrant, Integration, BILDUNGSPOLITIK, SCHULE, GESELLSCHAFT, LAENDERBERICHT, OESTERREICH, MIGRANT, MIGRANTIN, OECD (ORGANISATION FUER WIRTSCHAFTLICHE ZUSAMMENARBEIT UND ENTWICKLUNG), Integrationspolitik, Immigrationspolitik, Österreich, Bildungspolitik, Schule, Erziehung, Schule,

Bildungsbereich Vorschule; Grundschule; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Herzog-Punzenberger, Barbara; Wroblewski, Angela
Erstellt am 01.01.2009
Sprache Englisch
Rechte Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung
Zugang ohne Anmeldung frei zugänglich
Kostenpflichtig nein
Gehört zu URL https://www.oecd.org/‌
Technische Anforderungen Acrobat Reader
Zuletzt geändert am 17.12.2013

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: