Suche

German Education Server Eduserver
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Education policy and equality of opportunity.

ftp://ftp.iza.org/dps/dp1906.pdfExterner Link

The authors provide a measure of equality of educational opportunity in 54 countries, estimated as the effect of family background on student performance in two international TIMSS tests. They then show how organizational features of the education system affect equality of educational opportunity. Their model predicts that late tracking and a long pre-school cycle are beneficial for equality, while pre-school enrollment is detrimental at low levels of enrollment and beneficial at higher levels. Using cross-country variations in education policies and their interaction with family background at the student level, the authors provide empirical evidence supportive of these predictions.

mehr/weniger
Fach, Sachgebiet
Schlagwörter

Schule, Chancengleichheit, Elternhaus, Familie, Bildungschance, Bildungsertrag, Bildungsforschung, Schulpolitik, Schulautonomie, TIMSS (Third International Mathematics and Science Study), International vergleichende Studie, Bildungsfinanzierung,

Bildungsbereich Vorschule; Grundschule; Sekundarstufe I
Ressourcenkategorie Artikel/Aufsatz/Bericht/Thesenpapier
Medienkategorie Internet
Sprache Englisch
Gehört zu URL http://www.iza.org
Entnommen aus Bonn: Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit, 43 S. - (IZA discussion paper; 1906)
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit Schütz, Gabriela; Ursprung, Heinrich W.; Wößmann, Lutger; woessmann@ifo.de
Bezugs- und Nutzungsbedingungen frei
Adresse der Bezugsquelle IZA, Po-Box 7240, D - 53072 Bonn, Germany
Technische Anforderungen Acrobat Reader
Zuletzt geändert am 11.05.2006

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)