Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

OECD; Asian Development Bank

Education in Indonesia.

Rising to the challenge.

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 1 7 8 7 / 9 7 8 9 2 6 4 2 3 0 7 5 0 - e nExterner Link

h t t p : / / w w w . o e c d . o r g / p u b l i c a t i o n s / e d u c a t i o n - i n - i n d o n e s i a - 9 7 8 9 2 6 4 2 3 0 7 5 0 - e n . h t mExterner Link

Having made impressive progress in widening access to basic education, Indonesia must now consolidate these gains and develop an education system that will support better the needs of a rapidly emerging economy in its transition towards high-income status. This report provides guidance on how Indonesia can rise to this challenge. It highlights three main policy directions which, pursued together, would help Indonesia advance on the path towards stronger growth and more inclusive and sustainable development. The first priority is to raise the quality of education and ensure that all learners acquire the skills they need to succeed in life and work. The second goal is to widen participation, requiring a concerted effort to improve access for disadvantaged groups and expand provision beyond the basic level. The final challenge is to increase efficiency, with a more data-driven approach to resource allocation, better tailoring of provision to local needs, and stronger performance management. The content of this book is organized as follows: Chapter 1. The Indonesian education system in context. Part I: Chapter 2. Early childhood education in Indonesia. Chapter 3. Basic education in Indonesia. Chapter 4. Senior secondary education in Indonesia. Chapter 5. Initial vocational education and training in Indonesia. Chapter 6. Tertiary education in Indonesia. Part II. Chapter 7. Education for life, work and further learning in Indonesia. Chapter 8. Teaching and educational leadership in Indonesia. Chapter 9. Appropriate educational assessment in Indonesia. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Bildung, Bildungsbeteiligung, Bildungschance, Informelle Bildung, Arbeit, Arbeitskräftebedarf, Arbeitsmarkt, Beruf, Besoldung, Bevölkerungsentwicklung, Bewertung, Bildung, Curriculum, Erwachsenenbildung, Finanzierung, Geschichtsunterricht, Grundschule, Indonesien, Lehrer, Lehrerfortbildung, Lernen, Politisches System, Region, Bildungssystem, Schule, Steuerung, Unterricht, Wirtschaft, Alphabetisierung, Bildungssystem, Führungskraft, Lehramtsstudent, Bildungsangebot, Ausbilder, Qualifikation, Schulabgänger, Qualitätssicherung, Abbruch, Leistung, Lebenslanges Lernen, Leistungsbeurteilung, Elementarbereich, Empfehlung, Hochschulbildung, Internationalisierung, Lehrerbedarf, Rekrutierung, Tertiärbereich, Zugang, Bildungsangebot, Akkreditierung, Besoldung, Bildungsbeteiligung, Elementarbereich, Schule, Lehrerbedarf, Lehrermangel, Sekundarstufe II, Übergang, Grundschule, Primarbereich, Sekundarbereich, Lehrer, Lehramtsstudent, Lehrerfortbildung, Leistungsbeurteilung, Schülerleistung, Lernen, Curriculum, Unterricht, Region, Geschichte (Histor), Geschichtsunterricht, Steuerung, Akkreditierung, Bevölkerungsentwicklung, Internationalisierung, Politisches System, Erwerbstätigkeit, Finanzierung, Wirtschaft, Arbeit, Arbeitskräftebedarf, Arbeitsmarkt, Beruf, Qualifikation, Berufliche Erstausbildung, Einstellung (Arbeitsrecht), Hochschulbildung, Tertiärbereich, Hochschullehre, Erwachsenenbildung, Alphabetisierung, Lebenslanges Lernen, Abbruch, Bewertung, Empfehlung, Leistung, Qualitätssicherung, Rekrutierung, Zugang, Ausbilder, Führungskraft, Schulabgänger, Indonesien,

Quelle Paris: OECD (2015), 331 S., URL des Volltextes: https://doi.org/10.1787/9789264230750-en; http://www.oecd.org/publications/education-in-indonesia-9789264230750-en.htm
Reihe Reviews of national policies for education
Beigaben Diagramme
Zusatzinformation Inhaltsverzeichnis: http://www.gbv.de/dms/zbw/825941911.pdf
Sprache englisch
Dokumenttyp Monographie
ISSN 1563-4914; 1990-0198
ISBN 978-92-64-23074-3; 978-92-64-23075-0
DOI 10.1787/9789264230750-en

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: