Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

USA / Office of Special Education and Rehabilitative Services

Education and Inclusion in the United States.

An Overview.

h t t p s : / / w e b . a r c h i v e . o r g / w e b / 2 0 1 2 0 3 0 9 0 9 4 7 1 2 / h t t p : / / w w w . i b e . u n e s c o . o r g / N a t i o n a l _ R e p o r t s / I C E _ 2 0 0 8 / u s a _ N R 0 8 . p d fExterner Link

Dieser Bericht des Bildungsministerium der Vereinigten Staaten von 2008 gibt einen Überblick über die Situation der inklusiven Bildung in den U.S.A. Ein Fokus liegt hierbei auf der Gesetzgebung (v.a. No Child Left Behind Act von 2001) sowie auf der Weiterqualifizierung von Lehrern. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

"In the report that follows, you will find six chapters, or Parts. Part I contains a general description of the organization and structure of U.S. education, Part II describes the roles played by all three levels of government in education policy, administration, and financing, with an emphasis on elementary and secondary education, Part III provides a description of the historic No Child Left Behind Act of 2001, Part IV focuses on teacher quality initiatives and the United States' efforts to improve them, Part V contains a general description of the U.S. Department of Education's Personnel Preparation Program, and Part VI contains a description of the U.S. Department of Education's American Competitive Initiative to improve our education system so that our youth can better compete in the global marketplace." [Abstract: Site editor's information].

Schlagwörter

Bildung, Bildung für alle, Bildungspolitik, Kind, Lehrerbildung, Inklusion, Gesetzgebung, Personalentwicklung, Sonderpädagogik, Qualitätsentwicklung, USA,

Quelle Washington, D.C.: U.S. Department of Education (2008), [59] S., URL des Volltextes: https://web.archive.org/web/20120309094712/http://www.ibe.unesco.org/National_Reports/ICE_2008/usa_NR08.pdf
Sprache englisch
Dokumenttyp Monographie

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: