FALKO-M.
Zur Konzeptualisierung des Professionswissens von Musiklehrkräften.
[ FALKO-M.Link defekt? Bitte melden! ]
FALKO is an interdisciplinary research and development project, involving scientists from the universities of Regensburg and Augsburg. One of our common objectivities is the construction of domain-specific tests of secondary teachers' professional knowledge, permitting the investigation of growth, difference, and correlation hypotheses. In this article, we report on the conceptualization of secondary music teachers' pedagogical content knowledge (PCK) and content knowledge (CK) based on Lee Shulman's theoretical taxonomy of teacher knowledge and the preliminary work of the COACTIV research program.
Schlagwörter
Interdisziplinäre Forschung, Handlungskompetenz, Kompetenzerwerb, Lehrerausbildung, Fachwissen, Didaktik, Unterricht, Fachdidaktik, Musikunterricht, Professionalisierung,
Quelle | Aus: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster u.a.: Waxmann (2016) S. 107-120, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-152284 |
---|---|
Reihe | Musikpädagogische Forschung#Bd.#37 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-3500-1 |
URN |
urn:nbn:de:0111-pedocs-152284 |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2017/2 |