Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

FALKO-M.

Zur Konzeptualisierung des Professionswissens von Musiklehrkräften.

h t t p s : / / n b n - r e s o l v i n g . o r g / u r n : n b n : d e : 0 1 1 1 - p e d o c s - 1 5 2 2 8 4Externer Link

FALKO is an interdisciplinary research and development project, involving scientists from the universities of Regensburg and Augsburg. One of our common objectivities is the construction of domain-specific tests of secondary teachers' professional knowledge, permitting the investigation of growth, difference, and correlation hypotheses. In this article, we report on the conceptualization of secondary music teachers' pedagogical content knowledge (PCK) and content knowledge (CK) based on Lee Shulman's theoretical taxonomy of teacher knowledge and the preliminary work of the COACTIV research program.

Schlagwörter

Interdisziplinäre Forschung, Handlungskompetenz, Kompetenzerwerb, Lehrerausbildung, Fachwissen, Didaktik, Unterricht, Fachdidaktik, Musikunterricht, Professionalisierung,

Quelle Aus: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster u.a.: Waxmann (2016) S. 107-120, URL des Volltextes: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-152284
Reihe Musikpädagogische Forschung#Bd.#37
Sprache deutsch
Dokumenttyp Sammelwerksbeitrag
ISBN 978-3-8309-3500-1
URN urn:nbn:de:0111-pedocs-152284
Erfasst von Externer Selbsteintrag
Update 2017/2

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: